השר דרעי: "נתקן את חוק הכניסה לישראל, עניי עירך קודמים"

    איתי גדסי 1 Comment on השר דרעי: "נתקן את חוק הכניסה לישראל, עניי עירך קודמים"

    שר הפנים, אריה דרעי, אמר עם אישור התיקון להצעת חוק הכניסה לישראל: "מציאות חייהם של תושבי דרום תל אביב בשנים האחרונות הפכה לסיוט"

    צילום: דוברות הכנסת
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים, אריה דרעי, אישר היום (ד') את הצעת תיקון חוק הכניסה לישראל, שעל פיו תתאפשר הרחקת שוהים בלתי חוקיים אל מדינה שלישית, גם ללא הסכמת המסתננים.

    דרעי אמר עם אישור הצעת התיקון לחוק: "קיימתי סיור בדרום תל אביב וראיתי את סבלם היומיומי של התושבים שמציאות חייהם בשנים האחרונות הפכה לסיוט. המציאות הקשה הזאת קיימת גם באילת, ירושלים, בפרדס כץ, בפתח תקווה, בחדרה, בנתניה, באשדוד ובעוד יישובים ברחבי הארץ. הגיע הזמן לשים לכך סוף ובכוונתי לפעול בכמה מישורים כדי לדאוג לתושבי מדינת ישראל שסובלים סבל רב".

    השר דרעי אמר כי הוא מתכוון ביום ראשון להציג לממשלה את כל הסוגיות בעקבות פסיקת בג"ץ. בישיבה יציג השר דרעי את מספר המסתננים החיים כיום בישראל ואת השלכות שהייתם על החיים בארץ. בנוסף, מתכוון דרעי לדרוש בישיבת הממשלה להגדיל את מספר פקחי רשות ההגירה ב-250 פקחים, מעבר ל-120 הפקחים שפועלים היום. "ברשות האוכלוסין וההגירה מתלוננים כי מספר הפקחים שאמורים לאכוף את החוק בכל הקשור למסתננים נמוך ולא מספק" אמר "אני שומע את התלונות על כך גם בסיורי בארץ מתושבי שכונות שהמסתננים חיים בשכנות להם. הם טוענים כי אין מספיק פקחים. בכוונתי לדרוש מראש הממשלה, משר האוצר ומשאר שרי הממשלה בישיבה ביום ראשון, להגדיל את מספר פקחי ההגירה כדי להקל בסופו של דבר על חייהם של תושבי מדינת ישראל. אנחנו חייבים לזכור כי עניי עירך קודמים" אמר דרעי.

    יצוין, כי בשטחי מדינת ישראל שוהים כיום כ-40 אלף מסתננים מאריתראה ומסודן. בשנים האחרונות ישראל הנהיגה מדיניות אי הרחקה זמנית כלפיהם. רק מי הסכים ליציאה מרצון עזב את ישראל. התוצאה של שהייתם בישראל בניגוד לחוק, יצרה השלכות שליליות רבות, בינהן חברתיות, כלכליות וכו'.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חזק ואמץ הר' אריה תמשיך כך
      (ורק אל תיתן לאנשים להפריע לך)